mandag den 14. oktober 2013

Studenterhuer - Lagkage

I sommers blev to af de unge piger  på min arbejdsplads studenter. De ville selvfølgelig meget gerne have nogle fine kager de kunne servere til deres studenterfester. Eftersom jeg havde en storbryllupskage til 150 mennesker til samme dag kunne jeg ikke nå at lave det hele til kagerne, så de fik stukket nogle opskrifter i hånden og vejledning i processen og hvordan kagerne skulle lægges sammen dagen. Jeg var med dem i køkkenet undervejs til at hjælpe imens jeg lavede Bryllupskage. Da kagerne så havde sat sig, hjalp jeg dem så med at smører op, overtrække og pynte kagerne.

Den ene blev htx-student og den anden blev hhx-student, så huerne skulle have to forskellige farver. 




Kagerne er først opsmurt med en hvid chokolade ganachen, hvorefter den er overtrækkes med et tyndt lag (2 mm) hvid fondant, og herefter er den pyntet med bånd af fondant i den farve der passer til uddannelsen, pyntet med fondant knapper i siden med klasse og skoleår børstet med spiseligt sølvglimmer. Der er lavet en sort rem, og bagpå er navn trykket ud og sat på. Mærket foran er også af fondant, håndformet og børstet med spiselig sølvglimmer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar